Kjøpsbetingelser

Ny på Monsterbike

Selv om du er ny på Monsterbike trenger du ikke å opprette en konto for å handle. Når du går til handlekurven vil du bli bedt om å registrere dine betalingsdetaljer.

 

Informasjon om Monsterbike
Monsterbike.no er en del av Monsterbike AS – Vi ble etablert i 2005 i Drammen. Nettbutikken vår åpnet april 2006 og inneholder i dag over 100.000 forskjellige produkter og varianter. Siden oppstarten har vi levert varer over hele Norge og har økende omsetning uke for uke. Vi er målt til å ha den beste nettbutikk for MC-utstyr og deler i Norge. Dette gjør at vår nettbutikk er under konstant forbedring og produktgruppene er under stadig oppdatering. I tillegg til nettbutikken har Monsterbike mer enn 500 kvm butikk i Drammen, hvor du kan få den beste personlige service. 

 

Hvordan finne produktet

For å finne varen du leter etter, kan du bla deg gjennom kategoriene i menyen på venstre side. Kategoriene er inndelt med underkategorier som leder deg til ønsket varetype. Dersom du vet eksakt hva du leter etter, kan du også bruke vår søkefunksjon som du finner i menyen lenger opp på siden. Her kan du søke med fritekst. For å søke, skriv inn søkeordene i søkeboksen og trykk "Enter" eller klikk "Søk" for å se relevante produkter og sider. Vi viser bare produkter som inneholder alle søkeordene, men vi tar ikke hensyn til rekkefølgen på søkeordene. For å få gode resultater, er det viktig at du velger fornuftige søkeord. PS. Systemet oppfatter at det er forskjell på små og store bokstaver.

 

Gjennomføre handel

For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde å gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig. Når du trykker "kjøp" på en vare blir varen lagt til i handlevognen som også du vil bli overført til. Her velger du om du ønsker å fortsette å handle eller gå videre til kassen. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. I kassen vil du måtte oppgi leveringsadresse med mer. Du vil også se totalkostnaden inkl. frakt før du gjør ditt endelige valg.

 

Lagerstatus

Vi forsøker å ha de mest populære varene på vårt lager til enhver tid. Dersom ønsket vare ikke er på lager når du bestiller, tar det ca 2-4 dager å fremskaffe varen dersom importør har disse på lager, i motsatt fall er vi avhengig av hvor lang tid importøren bruker på fremskaffe varene. Uansett vil vi være i tett dialog med deg om leveringsstatus. En del av produktene er selvimportert og kan ha noe lengre leveringstid: Miniskilt ca 1-2 uker, Dainese 2-4 uker om ikke varen er på lager. Vi tar forbehold om at produkter kan være utgått hos oss eller leverandør.

 

Priser

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. Det er ingen skjulte kostnader eller småordregebyr på Monsterbike, og du får full oversikt over alle kostnader før du bestiller. Prisene er oppgitt i norske kroner. Monsterbike kan endre prisene på produktene. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke sendte bestillinger.

Uavhentede pakker

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr for uavhentet vare, samt frakt begge veier, for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale (For tiden kr. 350.-)

Reklamasjon

Før feil meldes til Monsterbike, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik Monsterbike har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til Monsterbike slik at Monsterbike kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Monsterbike melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Angrefrist

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Salgspant/Betalingsvilkår

Monsterbike har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens §3-14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som får kjøpe varer på kreditt, og det vil bli foretatt kredittvurdering før fakturautsendelse.

 
Pakkesporing

Lagervarer sendes normalt i løpet av en til to virkedager. Vi forsøker naturligvis å sende samme dag, men dette avhenger av sesong og bestillingstidspunkt. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger. Sjekk ordrebekreftelsen din for nærmere detaljer. Tidspunktet du bestiller avgjør når vi kan plukke, pakke og sende din ordre.

Posten:Pakkesporing: www.posten.no Merk: Brevpakker har ingen sporingsmuligheter, og det er kundens risiko om varer blir borte.

 

Fraktkostnader

Vi sender kun til adresser i Norge. Monsterbike belaster frakt for tiden kr.129.- Dette fremkommer automatisk nederst i handlevognen. Det er ingen skjulte kostnader når du handler hos Monsterbike.

Postens oppkravsgebyr (for tiden kr. 299.-) vil komme i tillegg dersom varer bestilles i oppkrav (kun mulig ved forespørsel på e-post). Dersom du handler og betaler med kredittkort unngår du selvsagt oppkravsgebyret.

 

Mangler eller feil på levering

Vare som mangler i forsendelsen

Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.

Send en epost direkte til post@monsterbike.no. Denne e-posten må inneholde følgende informasjon:  Kundenummer, Ordrenummer, og Varenummer på varen som mangler. Lageransvarlig vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.


Mottatt feil vare

Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen, kontakter du oss også på post@monsterbike.no . oppgi: Kundenummer, Ordrenummer, og Varenummer på varen som mangler.

Beskriv hva som er feil. Du vil motta en e-post som bekrefter feilleveringen. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen som skal sendes tilbake så vil vi bytte den så fort vi mottar den. Du vil så motta informasjon for hvordan problemet skal bli rettet så fort som mulig.
 

Vare skadet under transport

Hvis varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og levere dette på Posten hvor du får et skadeskjema som må fylles ut. Varene sendes så (sammen med skjema) til oss. Dette må gjøres for at ny vare skal bli sendt ut fra Monsterbike. Lovverket henviser til at du gjør ting innen rimelig tid og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

 

Personopplysninger

Våre kunder er opptatt av at Monsterbike håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene. Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Kortnummer oppbevares ikke av Monsterbike utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, er dette et forhold mellom deg og kortselskapet, og du samtykker til at de utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Kunder som har handlet i løpet av de siste to år, får automatisk tilsendt Monsterbike-katalogen i Posten når denne utgis. Monsterbike selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.

 
Visa og Mastercard

Betaling med kredittkort er trygt og enkelt. Du taster inn kredittkortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og kan deretter vente på leveringen. Vi samarbeider tett med VISA og Mastercard for å sørge for en kjapp prosessering av din kredittkortinformasjon og alt foregår i meget sikre former med vår kryptering. Ingen får fysisk se ditt kredittkortnummer gjennom hele betalingsprosessen. Når du legger en ordre hos oss med ditt kredittkort blir det gjort en autorisasjon på betalingskortet ditt. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det. Vi gjør så en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for sitt bruk. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Monsterbike så lenge ordren eksisterer.

Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (innen to bankdager). Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kredittkort til oss.

 

Problemer?

Har du problemer med varer du har kjøpt hos oss, finner du veiledning her.
Gjør du ikke det, eller har andre spørsmål angående leverte varer, ta kontakt på e-post post@Monsterbike.no eller telefon (32811700)

© 2016 Monsterbike AS.